Bij Azalp kennen we meerdere bezorgopties om jouw bestelling op het juiste adres te leveren. Welke bezorgoptie door Azalp wordt ingezet hangt af van de omvang en gewicht van de bestelde producten.
In de regel geldt dat het grootste en zwaarste artikel de bezorgoptie bepaalt. In sommige gevallen maken we gebruik van deelleveringen.
Kleine(re) producten tot 31,5 kg worden via PostNL verzonden.
Producten die die zwaarder zijn dan 31,5 kg of te grote afmeting hebben voor de pakketdienst worden met 1-man, 2-man via PostNL Extra@Home verzonden.
De levering van grotere producten zoals chalets, tuinhuizen, overkappingen en sauna’s vinden plaats met een grote vrachtwagen, inclusief een heftruck (kooiaap).
In overleg is afhalen bij ons logistieke centrum mogelijk. Bestellingen kunnen op werkdagen tussen 15:00 en 17:00 uur worden afgehaald. In de weekenden en op feestdagen zijn wij gesloten. Afhalen kan alleen op afspraak. Als je de bestelling wilt afhalen, kun je hiervoor bij onze klantenservice een afspraak maken. Houd rekening met het volgende:
Je kunt bij de bestelling direct het afleveradres vermelden of dit als opmerking bij de bestelling vermelden als dit afwijkt van het factuuradres. Wil je nadat je de bestelling geplaatst hebt het bezorgadres wijzigen dan kan dit via mail bij onze klantenservice. Voor orders die al uitgeleverd zijn, kan het adres niet meer worden gewijzigd.
Bij kleine(re) pakketten leveren wij standaard tot aan de voordeur. Bij grote(re) pakketten leveren wij óf op de straat of op de stoep. Als de gewenste bezorgplaats ver van de toegang ligt (te denken valt aan een lange oprit, camping of een vakantieparken, etc), neem dan contact met ons op. Wij kijken dan samen met de transporteur of we de gewenste afleverplek toch kunnen bereiken. Het kan voorkomen dat we hiervoor meerkosten moeten rekenen. Lees meer over leveringen met groot transport.
Let op dat de landenshop, ofwel domein waar jij je product besteld, ook het land is waar we leveren. Wil je het product in een ander land laten leveren, dan vragen we je contact met ons op te nemen om te kijken naar de leveringsmogelijkheden.
Alle prijzen bij Azalp zijn inclusief BTW en worden vanaf een orderwaarde van 75 euro in geheel Nederland (exclusief de Waddeneilanden) gratis bezorgd. Bij een bestelling onder de € 75,- en bij de levering van orders met de pakketdienst ontkomen wij er helaas niet aan om € 9,95 handling- en verzendkosten in rekening te brengen. Voor tuinhout artikelen zijn de bezorgkosten afhankelijk van de totale waarde van de winkelwagen:
De verzendkosten vind je ook terug bij de bestelknop op de website, daar wordt automatisch toegevoegd of er bij het betreffende product verzendkosten worden berekend of dat het geheel gratis is of beter gezegd; geheel voor rekening van Azalp.
Bij een gering aantal producten op de website kunnen de verzendkosten afwijken, dit staat dan bij het betreffende product aangegeven. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen door een minimale vereiste bestelhoeveelheid. Bij twijfel kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Het maken van de bezorgafspraak en het volgen van de levering verschilt per bezorgoptie:
Je krijgt automatisch een Track & Trace link, zodra de order compleet op voorraad is. De link wordt geactiveerd op het moment dat het pakket is ontvangen op het depot van onze vervoerder. Met deze code kun je zelf je bestelling volgen. Middels de doorgegeven tijdsindicatie in de Track & Trace link, weet je wanneer je op het bezorgadres aanwezig dient te zijn.
Zodra de order compleet op voorraad is, ontvang je een e-mail of sms, met een link om een afspraak te maken voor de bezorging. Op de dag van de bezorging ontvang je nogmaals een sms met het verwachte bezorgmoment van de vervoerder.
Zodra de order compleet op voorraad is, ontvang je van Azalp een voorstel wanneer we kunnen leveren. Hierbij zijn er, afhankelijk van het leveradres, twee mogelijkheden:
Wil je de bezorgafspraak wijzigen? Afhankelijk van de levering en de transporteur, bieden wij de volgende mogelijkheden:
In de mail van de desbetreffende transporteur staan de contactgegevens. Wil jij de bezorgafspraak wijzigen neem dan rechtstreeks contact met hen op. Uiteraard kun je ook contact met onze klantenservice opnemen om te kijken naar de mogelijkheden.
Komt het bezorgmoment niet goed uit? Kies dan zelf waar en wanneer je jouw pakket wilt ontvangen. Wijzig je bezorging online bij PostNL of via de PostNL-app. Ben je in het bezit van de app, dan krijg je automatisch bericht zodra je de bezorging kunt wijzigen.
Jouw grote project of order wordt geleverd met een vrachtwagen met kooiaap oftewel heftruck.
Zorg dat er een geschikte en bereikbare plek is waar je bestelling gelost kan worden:
Bereikbaarheid losplaats
Toegangswegen dienen voorzien te zijn van een verhard stenen pad. Indien de woning niet toegankelijk is, wordt er geleverd tot het punt waar de vrachtwagen kan komen. In het geval van grotere pakketten zal er geleverd worden tot 10 meter naast de (vracht)auto, aan de verharde, doorgaande openbare weg.
Plaats neer te zetten
Je bent zelf verantwoordelijk voor het aanwijzen van een beschikbare plek voor aflevering (hoogstens tot de straat), zodat onwenselijke situaties worden voorkomen. Als je niet thuis bent, leveren onze chauffeurs naar eigen inzicht op de stoep of straatkant. Het is de verantwoordelijkheid van de chauffeur waar uiteindelijk het bestelde artikel wordt gelost. Dit kan eventueel in overleg met de klant gebeuren. Indien de chauffeur de goederen verder moet leveren dan de verharde, doorgaande openbare weg, kan Azalp en/of haar transportpartner nooit aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.
Veiligheid en bewaren
Je bent persoonlijk verantwoordelijk voor het op eigen terrein brengen en opslaan van de goederen. Eventuele schade van de vervoersmiddelen (heftruck en vrachtauto) bij de leverplek zijn je eigen verantwoordelijkheid. Zodra het pakket is afgeleverd ben jezelf verantwoordelijk. Onze chauffeurs maken bij levering met groot transport foto’s van de levering om onwenselijke situaties te voorkomen.
Jouw aanwezigheid is niet noodzakelijk voor de ontvangst van de bestelling, mits er voldoende ruimte is om de order te lossen. Het is een zeer kostbare aangelegenheid om de vrachtwagen voor een tweede keer te laten leveren. Daarom heeft het onze voorkeur om de levering alsnog uit te voeren wanneer je niet thuis bent. Uiteraard in overleg en alleen wanneer de levering is betaald. Dit geldt dus niet voor orders onder rembours.
Als je niet thuis bent, leveren onze chauffeurs naar eigen inzicht op de stoep of straatkant.
Wanneer er een nieuwe bezorgafspraak gemaakt moet worden, worden de kosten doorberekend.
Azalp biedt bij groot transport de volgende mogelijkheden om te betalen bij ontvangst (onder rembours):
1. Mobiel pin automaat
Als je via een mobiel pinautomaat wilt betalen is het raadzaam om te controleren:
2. QR code van Multisafepay
Op de vrachtbrief staat een QR code. Als je deze scant met je mobiele telefoon, kom je automatisch in het betaalproces van Multisafepay. Controleer voor de levering:
De chauffeurs nemen geen contant geld aan in verband met hun veiligheid.
Als je toch twijfelt of de betaling ter plaatse gaat lukken, kun je kiezen voor de volgende alternatieven:
Als de betaling niet lukt, hebben de chauffeurs de instructie om de bestelling mee terug te nemen. De kosten voor de tweede leverpoging worden aan doorberekend.